Дидактичний сенкан як прийом критичного мислення у викладанні курсу «Культура мовлення та виразне читання»

Автор(и)

  • Наталія Дзямулич Луцький педагогічний коледж, Луцьк, Україна

DOI:

https://doi.org/10.29038/2413-0923-2019-10-45-51

Анотація

У статті розкрито поняття «сенкан» та його функціонування в науково-методичній літературі. Вказано основні методологічні вимоги, яким повинна відповідати педагогічна технологія, заснована на використанні критичного мислення. Визначено, що застосування стратегій критичного мислення на заняттях sз культури мовлення дозволяє організувати самостійну діяльність студентів та розвинути їх творчий потенціал. Досліджено сутність поняття «сенкан», його структуру та  можливість використання на заняттях з культури мовлення, окреслено способи роботи з ним. З’ясовано, що така форма роботи  сприяє оволодінню навичками пізнавальної рефлексії як усвідомлення виконаних дій і розумових процесів, їх результатів і підстав, меж свого знання й незнання, нових пізнавальних завдань і засобів їх досягнення.

 

Ключові слова: сенкан, критичне мислення, культура мовлення, сучасні педагогічні технології, сучасна вища школа.

 

Покликання

Список використаної літератури

Бех, Іван. «Особистість: два наукових погляди на виховання та розвиток». Психологія і особистість, № 2, 2013, с. 132–140.

Дзямулич, Наталія. «Сенкан у системі інноваційного навчання». Педагогічний пошук, № 4, 2010, с. 64–6.

Інноваційні технології навчання української мови і літератури. Тернопіль: Астон, 2005.

Клустер, Дэвид. «Что такое критическое мышление?» Критическое мышление и новые виды грамотности. Москва: ЦГЛ, 2005, с. 5–13.

Культура фахового мовлення, за ред. Н. Д. Бабич. Чернівці: Книги-ХХІ, 2006.

Огнев’юк, Віктор. Освіта в системі цінностей сталого людського розвитку. Київ: Знання України, 2003.

Пентилюк, Марія. Культура мови і стилістика. Київ: Вежа, 1994.

Совсун, Інна. Реформа вищої освіти – це не вторинне «соціальне» чи «гуманітарне» питання, а ключовий політичний виклик для України. URL: https://nv.ua/ukr/opinion/universitet-vilnikh-ljudej-2469362.html

Завантаження

Опубліковано

2019-12-20

Як цитувати

“Дидактичний сенкан як прийом критичного мислення у викладанні курсу «Культура мовлення та виразне читання» ”. Лінгвостилістичні студії, no. 10, Dec. 2019, pp. 45-51, https://doi.org/10.29038/2413-0923-2019-10-45-51.