Гендерний вимір кінесики як домінанти невербальної комунікації у творчості Володимира Лиса

Автор(и)

  • Ірина Левчук Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки https://orcid.org/0000-0002-8623-7425
  • Ірина Руденко Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.29038/2413-0923-2020-12-97-106

Ключові слова:

невербальна комунікація,, кінема,, вербалізація,, жіноча комунікативна поведінка,, чоловіча комунікативна поведінка,, художній текст.

Анотація

У статті досліджено специфіку репрезентації кінесичних засобів комунікації в романі Володимира Лиса «Соло для Соломії»; вирізнено основні субкатегорії: мімічні вирази обличчя, жести, рухи тіла, пози. Зосереджено увагу на гендерній диференціації компонентів кінесики в художньому тексті, встановлено домінування жестів з адапторами голова та рука для актуалізації жіночої комунікативної поведінки. Встановлено прагматичну зумовленість добору одиниць вербалізації кінесики, їх образності особливостями психологічного портретування персонажів і тематикою твору.

Посилання

Batsevych, Florii. Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky. Kyiv, 2004.
Gavrysh, Mariia. “Analysis of non-verbal behavior of communicants in context of situational dominance”. Current issues of linguistics and translation studies, iss. 16, 2019, pp. 25–30.
Garmash, Elena. “Gender features of nonverbal communication in the works of fiction”. Scientific Notes of Taurida National V.I. Vernadsky University. Series: Filology. Social communicatios, vol. 24 (63), no. 4, part 2, 2011, pp. 226-30.
Duka, Mariia. “The verbal representation of non-verbal signals as the object of teaching future philologists to read modern English fiction”. Visnyk of Kyiv National Linguistic University. Series Pedagogy and Psychology, no. 22, 2013, pp. 144–51.
Kovalevska, Tetiana. Komunikatyvni aspekty neirolinhvistychnoho prohramuvannia. Odesa, 2001.
Kovalynska, Inna. Neverbalna komunikatsiia. Kyiv, 2014.
Kornieva, Lyudmila. “Speech representation of non-verbal behavior of the heroes of the literary work and its role in the text”. Philological Sciences, iss. 1 (7), 2011, pp. 114–21.
Kosmeda, Tetiana, Karpenko, Nataliia, Osipova, Tetiana, Salionovych, Liudmyla, and Khaliman, Oksana. Henderna linhvistyka v Ukraini: istoriia, teoretychni zasady, dyskursyvna praktyka. Xarkiv; Drohobych, 2014.
Krejdlin, Grigorij. Neverbal'naja semiotika: Jazyk tela i estestvennyj jazyk. Moskva, 2002.
Levchuk, Iryna, and Rudenko, Iryna. “Gender Parameters of Acoustic Means of Communication Actualization in the Works of Volodymyr Lys”. Linguostylistic Studies, iss. 9, 2018, pp. 91–9. doi:10.29038/2413-0923-2018-9-91-99/
Lys, Volodymyr. Solo dlia Solomii. 2nd ed. Kharkiv, 2015.
Osipova, Tetiana. “Non-verbal means of communication: new complex method of description and registering in dictionaries”. Studia Ukrainica Posnaniensia, iss. 6, 2018, pp. 107–13.
Serjakova, Irina. Neverbal'nyj znak kommunikacii v anglojazychnyh diskursivnyh praktikah. Kiev, 2012.
Soloshchuk, Liudmyla. Verbalni i neverbalni komponenty komunikatsii v anhlomovnomu dyskursi. Kharkiv, 2006.
Stavytska, Lesia. Hender: mova, svidomist, komunikatsiia. Kyiv, 2015.
Frazeolohichnyi slovnyk ukrainskoi movy, edited by V. M. Bilonozhenko, V. O. Vynnyk, I. S. Hnatiuk et al. 2 vols. 2nd ed. Kyiv: Naukova dumka, 1999.

Завантаження

Опубліковано

2020-02-29

Як цитувати

“Гендерний вимір кінесики як домінанти невербальної комунікації у творчості Володимира Лиса”. Лінгвостилістичні студії, no. 12, Feb. 2020, pp. 97-106, https://doi.org/10.29038/2413-0923-2020-12-97-106.