Ідіома self-made man як концепт і символ американської культури: історичний і лінгвокультурний аспекти
DOI:
https://doi.org/10.29038/2413-0923-2020-12-194-202Ключові слова:
ідіома self-made man,, компоненти концепту self-made man,, американська культура,, лінгвокультурологічний підхід,, філософії Брюса Лі.Анотація
У статті феномен self-made man (людина, що всім зобов'язана сама собі) витлумачено як ідіому, концепт і символ/ознаку американської культури. Значення ідіоми розглянуто з позицій її денотативного та конотативного значення, включаючи історичне підґрунтя для визначення її змісту. Дослідження природи концепту self-made man є актуальним у контексті зростаючого інтересу когнітивної лінгвістики та лінгвокультурних досліджень до аксіологічної складової мовної картини світу. Матеріалом дослідження слугувала книга Дж. Літла «Шлях воїна: філософії Брюса Лі». Ключові висновки дослідження пропонують перспективні ідеї щодо дослідження культурно-специфічних особливостей образу-концепту self-made man на кроскультурному рівні.
Посилання
Karasik, Vladimir. Jazykovyj krug: lichnost', koncepty, diskurs. Moskva: Gnozis, 2004.
Kovshova, Marija. “A Comparative Analysis of Phraseological Units: the Linguoculturological Approach”. Philology and Culture, iss. 38(4), 2014, pp. 115–20.
Privalova, Irina. Interkul'tura i verbal'nyj znak. Moskva: Gnozis, 2005.
Sapir, Edward. Izbrannye trudy po jazykoznaniju i kul'turologii. Translated and edited by A. E. Kibrika, 2nd ed. Moskva: Progress, 2002.
“Bruce Lee: Artist of Lifeˮ, edited by John Little, Tuttle Publishing, 1999.
Byrd, Robert, and Wolff, Wendy. The Senate, 1789-1989, vol. 3: Classic Speeches, 1830-1993. U.S. Government Printing Office, Washington, 1994.
Cullen, Jim. Problems and promises of the self-made myth. The Hedgehog Review, 2013.
Douglass, Frederick. “Self-Made Men. Address before the Students of the Indian Industrial School at Carlisle, Pa”. Folder 1 of 16, 1874. www.loc.gov/item/mfd.29002/.
Little, John. The Warrior Within: The Philosophies of Bruce Lee. McGraw-Hill Education, 1996.
Wierzbicka, Anna. Lexicography and Conceptual Analysis. Ann Arbor: Karoma, 1985.