Когнітивний аспект дослідження фразеологізмів української мови в медійному дискурсі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2413-0923-2020-13-62-71

Ключові слова:

внутрішня форма, когнітивний аналіз, медійний дискурс, фразеологічна одиниця

Анотація

У статті розглянуто когнітивні процеси сприймання явищ дійсності засобами фразеології, проаналізовано комунікативно-прагматичні особливості функціонування фразеологізмів у медійному дискурсі. Фразеологізми є засобом зберігання й організації знань про навколишній світ у свідомості суспільства. Проаналізовані фразеологізми в медійному дискурсі відображають сприймання українцями негативних ситуацій, пов’язаних із суспільно-політичною сферою в країні.

Посилання

Zakhidna informatsiina korporatsiia. zik.ua
Yevropeiska pravda: internet-vydannia. www.eurointegration.com.ua
Telekanal «112 Ukraina». ua.112.ua/
Telekanal «VIKKA». www.vikka.ua
depo.ua: suspilno-politychnyi portal. https://kyiv.depo.ua.
Adamka, Pavol. “Linguistic Reflection of the Slovak Media-Discourse Intentionality”. Media Linguistics, №6 (1), 2019, pp. 75–86. doi.org/10.21638/spbu22.2019.106
Alefirenko, Nikolaj. Frazeologija v svete sovremennyh lingvisticheskih paradigm. Moskva: Jelpis, 2008.
Goncharova, Lubov. “Communicative Potential of Advertising Texts: Praxeological Aspects”. Media Linguistics, iss. 4, 2015, pp. 116–21.
Darbanov, Burkutbaj. “Nekotorye ponjatija diskursa v modeljah ponimanija teksta”. Actual problems of the humanities and natural sciences, № 2, 2017, pp. 72–5.
Dijk, Teun Adrianus Van. Jazyk. Poznanie. Kommunikacija. Blagoveshhensk, 2000.
Ivanov, Valerii. Osnovni teorii masovoi komunikatsii i zhurnalistyky, edited by V.V. Rizuna. Kyiv: Tsentr Vilnoi Presy, 2010.
Ovcharova, Galina. “Specifika kommunikativnyh produktov v prostranstve media”. Teoreticheskie i prikladnye aspekty sovremennoj nauki. Belgorod, 2014, pp. 140–2.
Kniaz, Tetiana. “The Ukrainian Emotionally-Evaluative Phraseologisms in the Political Discourse”. Linguostylistic Studies, iss. 11, 2019, pp. 54-64. doi.org/10.29038/2413-0923-2019-11-54-64
Krasnyh, Viktorija. Osnovy psiholingvistiki i teorii kommunikacii. Moskva, 2001.
Kubrjakova, Elena. “O realizacii znachenija slova v diskurse”. Jazyk i dejstvitel'nost'. Moskva, 2006, pp. 367–71.
Telija, Veronika. Russkaja frazeologija. Semanticheskij, pragmaticheskij i lingvokul'turologicheskij aspekty. Moskva, 1996.
Coneva, Liljana. Imena i ljudi. Kljuchevye imena v mediadiskurse. Veliko-Tyrnovo, 2017.
Curikova, Ljubov'. “Problemy kognitivnogo analiza diskursa”. Vestnik Voronezhskogo gosudarstvennogo universiteta. Serija 1, Gumanitarnye nauki, no. 2, 2001, pp. 128–57.
Yatsymirska, Mariia, and Drahan, Natalia. “Mediatekst yak produkt zhurnalistskoi tvorchosti (psykholinhvistychnyi analiz lohichnoho spryiniattia ta emotsii)”. Visnyk of the Lviv University. Series Journalism, iss. 30, 2007, pp. 267–76.
Yatskevych, Olha. “Systema frazeolohichnoi nominatsii kontseptu “liudyna” v ukrainskii movi”. Lіngvіstichnі doslіdzhennja, iss. 14, 2004, pp. 32–7.
Dijk, Teun Adrianus Van. “On Context”. Discourse Society, no.10, 1999, p. 291–2.
Cook, Guy. Discourse and literature. Oxford: Oxford Univ. Press, 1994.
Plett, Heinrich. Textwissenschaft und Textanalyse: Semiotik, Linguistik, Rhetorik. Heidelberg: Quelle und Meyer, 1975.
Shciffrin, Deborah. Approaches to discourse. Oxford, UK and Cambridge, MA: Biackwell, 1994.
Schneiderova, Sona. Analýza diskurzu a mediální text. Praha: Karolinium, 2015.

Завантаження

Опубліковано

2020-12-30

Як цитувати

“Когнітивний аспект дослідження фразеологізмів української мови в медійному дискурсі”. Лінгвостилістичні студії, no. 13, Dec. 2020, pp. 62-71, https://doi.org/10.29038/2413-0923-2020-13-62-71.