Релігійна лексика у західноукраїнських ЗМІ в період Другої світової війни

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2413-0923-2021-14-71-88

Ключові слова:

семантика, фразеологізм, бібліїзм, біблійний афоризм, біблійна алюзія, художній засіб

Анотація

У статті з’ясовано специфіку функціонування релігійної лексики у ЗМІ українських націоналістів у період Другої світової війни на тлі її вихолощення в тогочасних радянських газетах. Автор дійшов висновку, що специфічною ознакою виходу релігійної лексики за межі традиційного у ЗМІ ОУН було формування з її участю іронійно-сатиричних перифразних одиниць, спрямованих проти сталінської політики. Друкований орган радянської влади відверто уникав релігійних тем, і лише 1945 року вийшла розлога замовна стаття «З хрестом чи з ножем?» В. Росовича (Я. Галана), у якій автор активно послуговувався біблійними алюзіями, дошкульними художніми засобами, фразеологізмами тощо із зарезервованими для релігійної сфери лексемами. Соціальне замовлення «словесного огиджування» образу А. Шептицького та всієї Української греко-католицької церкви працювало на «вивітрення» релігійної семантики.

Завантаження

Опубліковано

2021-06-25

Як цитувати

«Релігійна лексика у західноукраїнських ЗМІ в період Другої світової війни». Лінгвостилістичні студії, вип. 14, Червень 2021, с. 71-88, https://doi.org/10.29038/2413-0923-2021-14-71-88.