Soft skills учасників наукових заходів
DOI:
https://doi.org/10.29038/2413-0923-2021-15-143-152Анотація
У статті на матеріалі, зібраному авторами роботи під час безпосередньої участі у наукових заходах, вербальної та невербальної поведінки учасників конгресів, конференцій, наукових читань, симпозіумів тощо обґрунтовано необхідність формування їхніх гнучких навичок задля ефективної співпраці та презентації результатів свої досліджень. Як показали спостереження, такі навички потрібні і юним, і досвідченим науковцям на всіх етапах співпраці з організаторами та іншими учасниками конференції.
Встановлено, що учасники наукових заходів повинні володіти трьома групами навичок: комунікативними – продуктивно спілкуватися з учасниками та організаторами, вибудовувати взаємини з незнайомими чи малознайомими людьми, висловлювати власну думку, послуговуватися мовноетикетними виразами, відповідати за вчасність та правильність виконаних завдань; когнітивними – створювати різножанрові тексти, використовувати цифрові технології, керувати своїм часом та дотримуватися реченців; емоційного інтелекту – академічна доброчесність, стресостійкість, самоорганізація, самопрезентація себе як особистості й науковця, мотивованість до участі в наукових заходах.
З’ясовано, що гнучкі навички відіграють важливу роль в особистісному й професійному зростанні здобувачів освіти та педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників. Завдяки цим навичкам учасники наукових зібрань можуть знайомити спільноту вчених та громадськість із останніми новинами в різних галузях досліджень.
Посилання
Klovak, Halyna and Sobko, Valentyna. “Soft Skills Development in Primary School Pupils”. Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University Bulletin. Series: Pedagogical Sciences, iss. 2 (46), 2021, pp. 83-90. drive.google.com/file/ d/1WdZ8gGrg4HxH51jbEhClCkqFxVFoSmx_/view
Koliada, Nataliia and Kravchenko, Oksana. “Praktychnyi dosvid formuvannia “soft-skills” v umovakh zakladu vyshchoi osvity”. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, vol. 6, no 27, 2020, pp. 137-45. dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13284
Nakhod, Svitlana. “Importance of “soft skills” for professional formation of future specialists of socionomic professions”. Naukowyi chasopys National pedagogical Dragomanov university. Series 5. Pedagogical sciences: reality and perspectives, iss. 63, 2018, pp. 131-5. enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/23921/Nakhod%20S. %20%d0%90..pdf?sequence=1&isAllowed=y
Ohnystyi, A. and Ohnysta, K. “Formation of “soft skills” for future teachers in the process of physical education”. Scientific Journal of National Pedagogical Dragomanov University. Series 15. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports), iss. 3K (131), 2021, pp. 302-6. enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/ 123456789/35522/Ohnystyi.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Petrova, Larysa and Podliniaieva, Oksana. “Vazhlyvi navychky suchasnoho pedahoha”. Scientific Collection “InterConf+”: International scientific discussion: problems, tasks and prospects (June 21-22, 2021), no 63, 2021, pp. 57-68. doi.org/10.51582/interconf.21-22.06.2021.06
Polozhennia pro formuvannia soft skills v uchasnykiv osvitnoho protsesu Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody. hnpu.edu.ua/sites/ default/files/files/Normat_dokum/Piojenn/Formuvanya_soft_skills.pdf
Smahina, Taisa and Shunevych, Oksana. “Conditions for the development of teachers’ softskills during refresher courses for teachers”. Ukrainian Educational Journal , no 2, 2019, pp. 73-80. doi.org/10.32405/2411-1317-2019-2-73-80
Chuprinova, Nataliia, Sevruk, Iryna and Sokolovska, Yuliia. “The development of “soft skills” in the new educational paradigm of ngu officers training”. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, iss. 36, vol. 3, 2021, pp. 275-84. doi.org/10.24919/2308-4863/36-3-46
Yakovenko, Olena. “Directions of increasing the professional competence of scientific and pedagogical workers”. Naukowyi chasopys National pedagogical Dragomanov university. Series 5. Pedagogical sciences: reality and perspectives, iss. 79, vol. 2, 2021, pp. 210-3. doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.45