Лексичні домінанти у праці В. Сухомлинського «Сто порад учителеві»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2413-0923-2021-15-81-95

Ключові слова:

педагогічний дискурс, педагогічні терміни, професійно маркована лексика

Анотація

У статті проаналізовано лексичні домінанти педагогічного дискурсу В. Сухомлинського у праці «Сто порад учителеві». Встановлено, що домінують номінації, пов’язані з поняттями ʽпедагогікаʼ, ʽвихованняʼ. Центральною в тексті «Порад» є парадигма вчитель / вихователь – учні / вихованці. Базові лексеми педагогіка, виховання, навчання, уміння / вміння, школа, урок, оцінка, входять до складу термінів дидактики та мовних кліше педагогічного дискурсу, побудованих переважно за моделями підрядної залежності компонентів та педагогічних термінів, утворених афіксальним способом.

Опубліковано

2021-12-29

Як цитувати

«Лексичні домінанти у праці В. Сухомлинського ‘Сто порад учителеві’». Лінгвостилістичні студії, вип. 15, Грудень 2021, с. 81-95, https://doi.org/10.29038/2413-0923-2021-15-81-95.